Sidebar

 

Dalyko

pavadinimas

Mokslo kryptis

kodas

Kamieninis padalinys

Šakinis padalinys (-iai)

Augalų genetika

Biologija N 010

Gyvybės mokslų centras

Biomokslų institutas

Dalyko apimtis kreditais

10

Studijų būdas

Kreditų skaičius

Studijų būdas

Kreditų skaičius

paskaitos

0

konsultacijos

2

individualus

9

seminarai

0

Kurso tikslai

Pagilinti doktoranto augalų genetikos žinias, pagrindinių augalų fiziologijos aspektų genetinio valdymo molekulinius mechanizmus bei aplinkos poveikį augalų raidai.

Pagrindinės temos

  • Genetikoje naudojami modeliniai augalai. Augalų branduolio genomo struktūra ir ekspresija, palyginimas su kitais genomais, išskirtinės augalų genomų savybės. Augalų genomo dydžio variacijos priežastys. Augalų genomų evoliucija, ortologai ir paralogai, duplikacijų analizė ir reikšmė. Augalų kartotinės sekos, judrieji genomo elementai ir insercinė mutagenezė.  Augalų plastidžių biogenezė, chloroplastų ir mitochondrijų genomo struktūra ir funkcionavimas.
  • Fitohormonų klasės, jų fiziologinė reikšmė, biosintezės ir inaktyvinimo mechanizmai, receptoriai, jų lokalizacija, signalo perdavimo keliai, pritaikymas praktikoje.
  • Sėklos atsarginių kupinų ir prolaminų superšeimų baltymų struktūra ir sintezės genetinė reguliacija. Sėklos apsauginiai baltymai.
  • Augalų fotoreceptorių grupės. Fitochromų, kriptochromų ir fototropinų molekulinė struktūra, aktyvinimo ir sinalo perdavimo mechanizmai. Augalų cirkadiniai ritmai. Centrinio osciliatoriaus reikšmė ir funkcionavimas. Žydėjimo indukcijos keliai ir jų genetika. S-nesuderinamumo genetika; gametofitinio ir sporofitinio S-nesuderinamumo tipai, jų genetiniai determinantai, žiedadulkių alergenai.
  • Citoplazminis vyriškasis sterilumas, jo genetinės priežastys, tipai, praktinis panaudojimas heterozei gauti.
  • Atsparumo įvairiems stresiniams aplinkos veiksniams genetika. Augalų genų inžinerija (problemos ir rezultatai).

Pagrindinė literatūra

  • V. Rančelis. Augalų genetika. Kaunas, Technologija, 2008
  • B. B. Buchanan, W. Gruissem, R. L. Jones, K. Vickers. Biochemistry and Molecular Biology of Plants. Wiley-Blackwell, 2015
  • R. Jones, H. Ougham, H. Thomas, S. Waaland. The Molecular Life of Plants. Wiley-Blackwell, 2012

Vertinimo strategija

Vertinimo kriterijai

Egzaminas

Egzamino metu atsakoma į tris atvirus klausimus.

Praeinamasis balas: 5. Doktorantų žinios ir gebėjimai per egzaminą vertinamos balais nuo 1 iki 10. 10 (puikiai) – puikios, išskirtinės žinios ir gebėjimai (studentas įvairiapusiškai, moksliškai argumentuotai, savarankiškai, rišliai suformuluoja ir analizuoja klausimą, pateikia išvadas, vartodamas ir suvokdamas dalyko terminologiją); 9 (labai gerai – tvirtos, geros žinios ir gebėjimai (studentas aiškiai, savarankiškai, pagrįstai išdėsto ir analizuoja klausimą, pritaiko dalyko terminologiją); 8 (gerai) – geresnės nei vidutinės žinios (studentas savarankiškai, pagrįstai, aiškiai išdėsto duoto klausimo esmę, gerai išmano dėstomojo dalyko terminologiją); 7 (vidutiniškai) – vidutinės žinios ir gebėjimai, yra neesminių klaidų (studentas savarankiškai, bet nerišliai ir be pagrindimo išdėsto klausimo esmę, vartoja pagrindinius dalyko apibrėžimus); 6 (patenkinamai) – žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) blogesni nei vidutiniai, yra klaidų (studentas savarankiškai, bet nenuosekliai, paviršutiniškai, neaiškiai dėsto klausimo esmę, suvokia pagrindinius dalyko apibrėžimus); 5 (silpnai) – žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) tenkina minimalius reikalavimus (studentas savarankiškai, bet neaiškiai, be analizavimo, nenuosekliai dėsto klausimo esmę, iš dalies suvokia pagrindinius dalyko apibrėžimus); 4-1 (nepatenkinamai) – netenkinami minimalūs reikalavimai (studentas nesuprantamai, nenuosekliai dėsto klausimo esmę, negeba analizuoti, nesupranta dėstomojo dalyko pagrindinių apibrėžimų.

Seminaras

Duotos temos pristatymo trukmė 45 min ir laikas klausimams. Minimalus aptariamų straipsnių skaičius – 10.

Praeinamasis balas: 5. Doktorantų žinios ir gebėjimai seminaro metu vertinamos balais nuo 1 iki 10. 10 (puikiai) – puikios, išskirtinės žinios ir gebėjimai (studentas įvairiapusiškai, moksliškai argumentuotai, savarankiškai, rišliai suformuluoja ir analizuoja temą, pateikia išvadas, vartodamas ir suvokdamas dalyko terminologiją); 9 (labai gerai – tvirtos, geros žinios ir gebėjimai (studentas aiškiai, savarankiškai, pagrįstai išdėsto ir analizuoja temą, pritaiko dalyko terminologiją); 8 (gerai) – geresnės nei vidutinės žinios (studentas savarankiškai, pagrįstai, aiškiai išdėsto temos esmę, gerai išmano dėstomojo dalyko terminologiją); 7 (vidutiniškai) – vidutinės žinios ir gebėjimai, yra neesminių klaidų (studentas savarankiškai, bet nerišliai ir be pagrindimo išdėsto temos esmę, vartoja pagrindinius dalyko apibrėžimus); 6 (patenkinamai) – žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) blogesni nei vidutiniai, yra klaidų (studentas savarankiškai, bet nenuosekliai, paviršutiniškai, neaiškiai dėsto temos esmę, suvokia pagrindinius dalyko apibrėžimus); 5 (silpnai) – žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) tenkina minimalius reikalavimus (studentas savarankiškai, bet neaiškiai, be analizavimo, nenuosekliai dėsto temos esmę, iš dalies suvokia pagrindinius dalyko apibrėžimus); 4-1 (nepatenkinamai) – netenkinami minimalūs reikalavimai (studentas nesuprantamai, nenuosekliai dėsto temos esmę, negeba analizuoti, nesupranta dėstomojo dalyko pagrindinių apibrėžimų.

Konsultuojančio (-ių) dėstytojo (-ų) vardas, pavardė

Pedagoginis

vardas

Mokslo

laipsnis

El. paštas

Raimondas Šiukšta

doc.

dr.

Tatjana Čėsnienė

doc.

dr.

Patvirtinta Gyvybės mokslų centro Doktorantūros mokyklos Tarybos posėdyje 2021-10-14, protokolo Nr. (4.10)600000-KT-....

Tarybos pirmininkė dr. Daiva Baltriukienė

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos